Business Case
cultuurvernieuwing

Opdrachtomschrijving

Noviflora gaf ons de volgende opdracht mee:

  1. zorg dat het team van in- en verkopers op een hoger niveau komt en snapt wat Customer Intimacy-strategie precies inhoud;
  2. Help ons bij een verdere vertaling van onze gekozen Customer Intimacy-strategie naar ons team van in- en verkopers (60 medewerkers).
  3. Zorg dat de teams concrete business ideeën opleveren die vervolgens daadwerkelijk naar klanten toe vertaald kunnen worden.
  4. Help ons bij een volgende stap in de verbetering van de onderlinge samenwerking tussen in- en verkoopafdeling.
  5. Breng ons commercieel MT in stelling zodat zij de in gang gezette beweging zelfstandig kunnen voortzetten.

Resultaat

  • urgentie van gekozen strategie is helder;
  • nieuwe taal is geïntroduceerd;
  • medewerkers zijn zicht-, hoor- en voelbaar eigenaar van de gekozen richting;
  • m.b.t. het laden van de Customer Intimacy-strategie hebben alle teams hun ideeën en plannen vertaald naar concrete acties richting klanten;
  • binnen en tussen de teams onderling. zijn er concrete ontwikkelafspraken gemaakt ter verbetering van de samenwerking;
  • commercieel MT heeft zicht gekregen op hun leiderschapsrol en er zijn concrete borgingsafspraken gemaakt.
Lees de ervaringen van NOVIFLORA

Over onze opdrachtgever

Het familiebedrijf Noviflora is de toonaangevende aanbieder van een breed en internationaal assortiment van kamer- en tuinplanten aan de Europese groothandel en retail. Daarnaast biedt Novifora haar klanten ondersteunende diensten zoals slimme bestelsystemen, efficiënte logistieke stromen en inspiratie over de laatste trends. Het bedrijf heeft totaal 150 medewerkers.