Business Case
strategieontwikkeling + cultuurvernieuwing

Opdrachtomschrijving

  • Ondersteun ons bij het opzetten van een gedegen Missie, Visie & Strategie voor de komende jaren
  • Help ons bij het opstellen van kernwaarden die hierbij passen en ondersteun ons bij het concreet meenemen van ons medewerkers op onze reis
  • Help ons bij de leiderschapsontwikkeling van ons kernteam
  • Help ons verkoopteam om de gekozen strategie concreet te vertalen naar de klantgesprekken

Resultaat

  • Er is een heldere focus voor de komende jaren voor Jong Food
  • Er is een onderscheidend gedragskompas ontwikkeld, welke vervolgens is vertaald naar concreet gedrag richting medewerkers en klant
  • Het kernteam heeft zich van een ‘groep’ naar een ‘team’ ontwikkeld. Bovendien is er gemeenschappelijk taal ontstaan en hebben de kernteamleden grote stappen gezet in hun leiderschap, waardoor er een meer taakvolwassen team is ontstaan
  • Het verkoopteam is op pragmatische wijze ondersteund en weet de gekozen strategie te vertalen de juiste klantgroepen. Door de aangereikte tips & tricks durven zij andere ‘type’ gesprekken aan te gaan op zowel de beurs als regulier prospect/klantbezoek. Hiermee is het zelfvertrouwen van de buitendienst stevig gegroeid, alsmede de verkoopresultaten.
Lees de ervaringen van Jong Food

Over onze opdrachtgever

Jong Food is met meer dan 85 jaar ervaring dé specialist op het gebied van ambachtelijkesoepen, sauzen en snacksvoor de professionele keuken. Zij werken uitsluitend voor klanten die oog hebben voor kwaliteit. Met hun specifieke expertise van het ambachtelijke vak in combinatie met hun moderne keuken, verzekeren zij hun klanten van kwalitatieveen onderscheidendesoepen, sauzenen snacksvoor een betaalbare prijs. Hiermee heeft Jongfood een prachtige positie verworven tussen de grote Soep- en Snackgiganten en werkt voor toonaangevende foodbedrijven en maakt een gestage groei door.