Waarom ligt een vlieg dood in de vensterbank en waarom mislukt 70% van verandertrajecten? Jouw uitdaging als HR-professional, ondernemer of leidinggevende is om uit te komen bij de 30% van succesvolle trajecten én om van ambitie naar resultaat te gaan. De ultieme uitdaging is om leidinggevenden en medewerkers vanuit inspiratie mee te krijgen in de gewenste of noodzakelijke vernieuwing. Van papier naar praktijk noemen we dat in onze wereld.
Jouw missie, visie & strategie en cultuurwaarden vertalen naar concreet én onderscheidend gedrag, op alle lagen in de organisatie, is key! Met één doel: dat zowel medewerkers als klanten merken dat de tent écht in beweging is: zichtbaar, hoorbaar én voelbaar!
Wil jij in plaats van tegen het raam er doorheen leren vliegen en last but not least: wil jij een tent, waar persoonlijk leiderschap dé standaard is? Lees dan gauw verder en laten wij samen checken of wij een match hebben op visie en aanpak. Dat is namelijk dé basis voor een professionele en fijne samenwerking. Weet dat wij de lat hoog leggen, voor onszelf én voor onze opdrachtgevers. Wij werken namelijk uitsluitend samen met teams & organisaties die zichzelf willen uitdagen en excelleren, die willen groeien naar high performance!
Laten we eerst eens kort stilstaan bij wat dat nu eigenlijk betekent: een high performance organisatie. Een high performance organisatie behaalt significant betere resultaten dan vergelijkbare organisaties, gedurende een langere periode. Dat doen ze door zich op een gedisciplineerde manier te concentreren op datgene wat écht belangrijk is voor de organisatie.
Organisaties kunnen veel leren van professionele surfers. Ter inspiratie delen wij graag de vier geheimen van deze surfers.
Hun geheim is dat ze zich op een gedisciplineerde wijze concentreren op hun missie, visie & strategie én het bewaken van het gewenste en noodzakelijke DNA, oftewel hun cultuur! Deze twee zaken zorgen voor een juiste balans tussen het WAT en het HOE laten we maar zeggen.
Logisch toch, zou je zeggen? Inderdaad, dat vinden wij ook. Er is alleen één klein dingetje momenteel, namelijk dat het nogal stormt buiten! Verandering als constante factor, de nasleep van Covid-19 of misschien straks weer een nieuwe uitbraak, de energie- & grondstofcrisis, de krapte op de arbeidsmarkt, thuiswerken en ondertussen nog ‘gewoon’ de business doen, dát is ondernemen anno nu!
Permanente verandering is niet meer de grootste uitdaging. De snelheid én hoeveelheid waarmee de veranderstorm gepaard gaat, dat is dé uitdaging! Sturen in de veranderstorm dus, met als uitdaging om koers te durven bepalen en te houden. Het draait om ambitie, koers en het vergroten van de stuurmans- en leiderschapskunsten van zowel jou als jouw team van formele en informele leiders.
De huidige dynamische wereld dwingt ondernemers, managers én medewerkers om oude patronen los te laten. De werkwijze en cultuur moeten ‘om’ en dat vergt veel van mensen en hun leiders, want ondertussen is de tent gewoon open. In de ontwikkelreizen die wij begeleiden, krijg je samen met je team antwoorden op hoe te sturen in de veranderstorm en hoe invulling te geven aan het groeien naar een high performance team of organisatie. Later meer daar over, maar laten we eerst even stilstaan bij uitdaging nr. 2
De meeste organisaties willen tevreden klanten. High performance teams en organisaties gaan een stap verder: die willen geen tevreden klanten, maar die willen fans en voor minder doen ze het niet! Fans die het in hun netwerk van de daken schreeuwen en vertellen dat ze niet verder hoeven te zoeken, maar dat ze bij jullie moeten zijn!
Fans zijn jullie ‘gratis’ buitendienst zijn zonder dure leasebakken. Bovendien zijn ze ook veel geloofwaardiger dan jullie eigen sales mensen, omdat fans niet op jullie loonlijst staan. Het zijn pure ‘believers’ van jullie product of dienst en dit werkt aanstekelijk naar anderen toe. Maar hoe krijg je nu zo’n legertje fans op de been?
Dat begint dat je moet realiseren dat jullie klantentevredenheidcijfer minimaal een 8 moet zijn voor tevreden klanten. Fans krijg je alleen maar als je een negen of hoger scoort! En om die negen te scoren is het goed om eerst even stil te staan bij het volgende punt.
Er zijn namelijk twee routes die je kunt bewandelen in het leven en zo ook bij organisatieontwikkeling: ga je voor de pragmatische of de principiële route? De pragmatische route gaat over dat je van ‘buiten naar binnen’ werkt. Je focust je vooral op de cosmetische aanpak, die natuurlijk relatief veel minder inspanningen kost en waarbij de resultaten vaak op korte termijn zichtbaar zijn. De nadelige effecten zijn vaak later pas zichtbaar.
Je kent ze vast wel: mensen die liever gaan voor afslankpillen i.p.v. hun onderliggende eet- en bewegingsproblemen aan te pakken. Of dat is het type aandeelhouders en directieleden, die liever de organisatie uithollen om op korte termijn winsten te pakken, uiteraard wel ten koste van de toekomstbestendigheid van de organisatie en het moraal van de zeer betrokken medewerkers. Maar goed, het motto is hier vooral ‘wie dan leeft, die dan zorgt’.
Dit is de bekende situatie dat een nieuwe manager de rotzooi van een voorganger mag opruimen, omdat de figuurlijke lijken pas later uit de kast komen. Dit is de situatie, waarbij allerlei signalen van betrokken en bevlogen medewerkers stelselmatig zijn genegeerd, omdat zij niet gingen voor de korte termijn winst. Zij gingen namelijk voor wat het beste was voor de organisatie, ook voor de lange termijn.
Dit uiteraard tot grote frustratie van de achterblijvers, want die konden samen met de nieuwe manager ‘vrolijk’ opnieuw beginnen. En maar gek vinden dat veel mensen met argwaan hun ‘zoveelste’ nieuwe manager tegemoet treden. En, voel je hem al? De link tussen ‘no happy people’ en de pragmatische route?
Dan de principiële route: dat is precies het tegenovergestelde! Dat gaat over dat je van ‘binnen naar buiten’ werkt. Hierbij pak je de onderliggende oorzaken beet. Dit kost vaak relatief meer inspanningen en de resultaten zijn op korte termijn niet altijd of minder zichtbaar. Net als een tulpenbol die je in het najaar in de grond stopt en pas in april in vol ornaat te bewonderen is.
Natuurlijk niet jullie organisatie, maar vooral andere organisatie kiezen liever voor de pragmatische route, toch? Brand het volgende goed je netvlies: de pragmatische route en high performance gaan niet samen! High performance prestaties gaan over significante betere resultaten behalen dan vergelijkbare organisaties en dan vooral over een langere periode. Want kampioen worden is één, echter kampioen blijven is vers twee!
Leuk allemaal dit verhaal, maar wat heeft dit te maken met happy people = happy klanten? Eigenlijk is het verwarrend eenvoudig: als je buiten een negen wilt scoren, dan begint én eindigt dat met happy medewerkers!
Met een medewerkers tevredenheid van een 7, kun je buiten onmogelijk een negen scoren!
Sterker nog, in deze krappe arbeidsmarkt zul je ontzettend goed moeten nadenken over je employee-brand en of jij überhaupt wel sexy genoeg bent als werkgever. De rollen zijn namelijk compleet omgedraaid. In plaats van dat mensen tegenwoordig moeten solliciteren, moeten jullie als organisatie solliciteren bij de sollicitanten. En dan zul je met een heel goed verhaal komen, waarom jullie de moeite waard zijn, want voor jullie tien anderen. En dat brengt ons bij het volgende punt:
Wat is jullie verhaal? En als mensen voor jullie organisatie hebben gekozen, dan sta je voor de volgende uitdaging, namelijk: ‘hoe ga ik de collega’s op inspirerende wijze onboarden’? Hoe krijg ik de nieuwkomers ‘op snelheid’ in hun nieuwe job en hoe neem ik ze ook nog eens mee in de reeds lopende ontwikkelreis? Oftewel: hoe betrek ik zowel de bestaande als nieuwe collega’s bij de organisatie- ontwikkeling én persoonlijke ontwikkeling?
Happy klanten en fans gaan pas ontstaan als jouw mensen geen volgers, maar échte believers zijn geworden: waarbij de droom van de organisatie ook hun droom is geworden en waarbij zij eigenaar zijn van de gewenste of noodzakelijke vernieuwingen. Bevlogen en gepassioneerde medewerkers die vanuit intrinsieke motivatie in jullie tent werken alsof het hun ‘eigen tent’ is. Medewerkers die niet zeggen ‘I like my job’, maar ‘I love my job!’ Dit zijn loyale medewerkers die niet gaan fladderen bij de eerste de beste aanbieding.
Om van klanten fans te maken, zul je eerst van je collega’s ‘happy people’ moeten zien maken, alvorens ze fans worden. Dat is de grote uitdaging en dat gaat alleen maar werken als je kiest voor de principiële route: van binnen naar buiten! Sorry: dit is het eerlijke verhaal. Dit is onze visie en daar geloof je in of niet. Wellicht een mooi moment om even voor jezelf de balans op te maken en jezelf twee vragen te stellen, namelijk:
1. Spreekt onze visie jou aan?
2.Wil ik daadwerkelijk excelleren en groeien naar een high performance team of organisatie of neem ik genoegen met een zeventje?
Want laten we eerlijk zijn: met een zeven ging je vroeger prima over op school. Weet dat wij dat helemaal prima vinden, maar dan is ons eerlijke verhaal dat wij geen match hebben met elkaar.
En nu denk jij wellicht: ‘Ja, maar ik wil wel groeien naar high performance, maar het klinkt allemaal zo groots en meeslepend.’ Dat snappen wij heel goed. Laten we daarom nog een slag dieper gaan en stil staan bij de meest gestelde vraag van opdrachtgevers.
Goed, je weet nu wat de twee belangrijkste uitdagingen zijn en waar nagenoeg iedere organisatie mee te maken heeft. En jij dus waarschijnlijk ook! Vaak is de vraag: ‘waar moet ik in vredesnaam beginnen?’ Dit gevoel van onmacht en frustratie is regelmatig voelbaar bij onze opdrachtgevers.
Geen paniek! We geven je graag het verlossende antwoord op jouw uitdagingen en dat antwoord zit opgesloten in het fundament welke bestaat uit drie hoekstenen van high performance! We hebben je eerder uitgelegd wat ons visie op high performance is. Da’s natuurlijk leuk allemaal, maar veel belangrijker is om je te beseffen, hoe je de twee uitdagingen ‘sturen in de veranderstorm’ en ‘happy people = happy klanten’ kunt verbinden met high performance.
Bouwen aan dit fundament zorgt ervoor dat jij alle uitdagingen (uiteindelijk) met jouw team gaat trotseren. Dit is dé basis voor ‘happy people = happy klanten’ en dus allesbepalend voor jullie succes!
Het zijn er slechts drie, dus dat is lekker overzichtelijk op het eerste gezicht. Echter, realiseer je dat deze drie hoekstenen niet voor de poes zijn en daarmee niet voor ieder team of organisatie zijn weggelegd!
Alles begint en eindigt met een team van formele & informele leiders dat de verantwoordelijkheid voelt én neemt om met elkaar een consistente koers te bepalen: waar wij voor gaan en staan als team of organisatie. Om vervolgens met elkaar het juiste voorbeeldgedrag aan elkaar en aan de mensen te laten zien. Oftewel: zorgen dat beeld & geluid gelijk loopt! Weet dat wij in onze online schatkamer Mflix Academy® een hele serie met ‘high- end’ gefilmde building blocks over dit onderwerp klaar hebben staan.
Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan deze sneak preview!
Vertrouwen is net als de wind: het is niet zichtbaar, maar wel voelbaar als je windje mee of tegen hebt als je op de fiets zit, of niet dan? Zo is het ook niet zichtbaar, maar wel voelbaar als er weinig of geen vertrouwen is in de leiding, of binnen en tussen teams. Vertrouwen is één van de meest onderbelichte zaken bij organisatieontwikkeling, maar oh zo belangrijk voor succes én niet te vergeten voor het werkplezier! Ook over dit onderwerp staat weer een hele serie met vette building blocks voor jullie klaar. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan deze trailer en ontdek onze visie over vertrouwen.
Nog even een kleine opmerking: weet dat wij onze Mflix Academy® hebben verrijkt met honderden filmfragmenten van andere indrukwekkende inspirators. Mede daardoor durven wij te zeggen dat het Mflix Academy® dé online-schatkamer is voor organisatieontwikkeling & groei. Allemaal met één doel om jullie maximaal aan te zetten.
Leuk bedacht hoor door afdeling marketing & communicatie: al die prachtige visuals met jullie kernwaarden aan de muur en wellicht op placemats en koffiemokken. En misschien zijn er zelfs kussenslopen met de kernwaarden erop uitgedeeld, in de hoop dat medewerkers ze uiteindelijk kunnen gaan dromen. Maar laten we je snel uit deze droom halen: want om te bouwen aan een duidelijke spreek UIT/AF/AAN-cultuur, is het noodzakelijk om kernwaarden oftewel jullie gewenste DNA te vertalen naar concreet gedrag naar alle lagen in de organisatie dus: van directie tot de werkvloer. Het wordt een beetje saai, maar ook over dit onderwerp hebben wij gave content voor je klaarstaan in onze schatkamer: en ontdek het zelf!
Bouwen aan dit fundament met de drie hoekstenen zorgt ervoor dat jullie geen stappen, maar sprongen zullen maken in jullie professionalisering!
Deze hoekstenen neerzetten als een stevig fundament is ‘toevallig’ ons vak. Daar staan wij mee op en gaan we mee naar bed: al meer dan 25 jaar!
Bovenstaand verhaal is dus niet een of ander experiment, maar een beproefde aanpak. En wij garanderen, dat zowel medewerkers, als klanten merken dat jullie tent écht in beweging komt: zichtbaar, hoorbaar én voelbaar! En dan niet voor een paar maanden, maar duurzaam.
Dat is onze belofte en daarom claimen wij onze plek in de markt: wij zijn dé impactversnellers voor organisatieontwikkeling & groei.
100% niet-goed-terug-garantie
We gaan nog een tandje verder dan onze collega-bureaus: we geven namelijk een 100 % niet goed-geld-terug-garantie! Dat klinkt wellicht stoer, maar voor ons is dat vanzelfsprekend als je gelooft in je eigen kwaliteiten. ‘Put your money where your mouth is’ zeggen ze zo mooi in het Engels. Zeg eens eerlijk: waar kom je dat eigenlijk tegen in de wereld van organisatieontwikkeling?
En….begint het al een beetje te kriebelen in de goede zin van het woord? Zie je al wat aanknopingspunten? Nu wij ook de financiële risico’s nog voor je hebben geminimaliseerd, blijft er feitelijk nog maar één vraag over.
Deze drie hoekstenen zijn dus niet voor de poes en hopelijk besef je nu dat high performance een ‘league’ is, die niet voor iedereen is weggelegd. Maar weet dat dit een league is waar wij ons al jaren in bevinden. Daarom zijn wij graag hét kritisch & inspirerend geweten van jou, jullie managers en medewerkers richting high performance, maar de vraag is wel: durf jij het aan?
Want we vinden onszelf natuurlijk ontzettend leuke gasten en dat krijgen wij gelukkig doorgaans ook terug van zowel opdrachtgevers als deelnemers. Maar weet dat ontwikkelen niet altijd rozengeur en maneschijn is. Ontwikkelen is ‘de wikkels eraf halen’ en dat betekent dat wij patronen van ‘domme pijn’ graag inwisselen voor ‘groeipijn’ en dat vinden niet alle mensen in jullie organisatie even tof.
In plaats van te kiezen voor de learning- of growthzone, bivakkeert het gros van de mensen in de comfortzone of fearzone en dit staat haaks op high performance prestaties!
De meeste mensen gaan namelijk liever voor ‘bekende pijn dan voor onbekend geluk’, dat is een gegeven voor een ongetraind brein.
Onthoud dat deze cirkels ook gelden voor organisatie transformatie. Je kunt een organisatie niet transformeren als een gros van jouw team leidinggevenden en operationele medewerkers in de comfort- of fearzone bivakeert, simple as that!
En om dat te doorbreken heb je dus een impactversneller nodig, bij voorkeur ons natuurlijk. Weet dat wij niet van het overtuigen zijn, maar liever mensen vanuit inspiratie meenemen.
Ons motto is: leuk & inspirerend als het kan en confronterend als het moet. We benoemen wat goed gaat, maar schromen ook niet om de zoeklamp te zetten op plekken waar jullie écht aan de bak moeten, waar jullie, veelal onbewust jullie succes saboteren. Het opruimen van de ‘olifanten in de kamer’ noemen we dat bij De M Factor. En het spreekt voor zich dat we niet alleen maar zaken adresseren, maar vanuit onze expertise ook met oplossingsrichtingen komen!
Maar we kunnen er lang of kort over praten: ‘you have to jump’. De vraag is of jij met je team of organisatie durft te springen. Of jij écht durft te gaan voor organisatie transformatie met alles wat daarbij hoort of dat je toch liever gaat voor een zeventje. Daar is lef en leiderschap voor nodig en daarom ter inspiratie even een mooi filmfragment.
Oké organisatieontwikkelaars van De M Factor: ‘ik begin het grote plaatje te zien en wij willen graag springen en ervoor gaan en misschien wel met jullie! Maar voordat we gaan ‘jumpen’ heb ik nog wel een belangrijke vraag: wat is het DNA van De M Factor eigenlijk? Wat gaan wij ervaren als wij met jullie gaan samenwerken?’
DNA EN MISSIE EN VISIE VAN DE M FACTOR
Goed dat je dat vraagt en natuurlijk passen wij de principes van high performance ook toe op onszelf. Het is ook goed om de verwachtingen te managen m.b.t. ons DNA, zodat je weet welk gedrag je bij ons kunt verwachten en wat ook niet natuurlijk.
Naast een schappelijke factuur, leuke gasten met een positieve energie is MLFIX® het standaard gedrag wat je met ons ervaart als wij samenwerken.
Fijn dat je nu weet wat je van ons kunt verwachten m.b.t. houding en gedrag. Maar het is goed om nog een klein, maar belangrijk detail met je te delen en dat gaat over de vraag: ‘wie er nu eigenlijk aan het roer staat tijdens jullie ontwikkelreis’?
Laten we daar heel duidelijk over zijn: jullie staan vooral zelf aan het roer met je team, want het is immers jullie expeditie! We zijn meer van de school om mensen een ‘hengel in plaats van telkens een vis’ te geven. Dat laatste is natuurlijk wel goed voor onze omzet, maar slecht voor het ownership’ van jullie mensen. Bovendien is het ons streven om ons overbodig te maken zodra het kan.
Je kunt ons het beste zien als de sherpa’s die ondersteunen bij het beklimmen van de Mount Everest. Zoals sherpa’s, die met hun jarenlange ervaring en specifieke expertise, heer en meester zijn in de wereld van de bergen, zo zijn wij dat op ons vakgebied.
Wij inspireren, confronteren én ondersteunen jou, jouw team of de gehele organisatie tijdens jullie ontwikkelreis naar jullie Mount Everest. Op deze wijze voorkom je de klassieke valkuilen en ongelukken onderweg en zo zorgen wij er samen voor dat je uitkomt bij de 30 % van de succesvolle vernieuwingstrajecten!
Hierbij houden wij rekening met het principe dat ‘de brug gebouwd moet worden, terwijl er overheen gelopen moet worden.’ Step by step en rekening houdend met de realiteit met een goede balans tussen ‘werken IN & AAN de organisatie’.
En weet dat wij er ‘niet vies zijn’ om met jullie mee te sjouwen als het nodig is. Geen hardcore ‘boardroom consultants’, maar vooral van het kaliber ‘niet lullen maar poetsen’.
Als je gaat voor een zeventje of als je op zoek bent naar een traditionele aanpak, dan ben je bij ons aan het verkeerde adres! Wij zijn namelijk een ‘eigenwijs’ bureau en onze aanpak is in de verste verte niet te vergelijken met die van andere bureaus. Weet je hem nog: de theorie van Darwin uit 1860 en actueler dan ooit? Het is niet de sterkste of de slimste, maar degene die zich het beste kan aanpassen: die heeft de grootste kans om als winnaar te eindigen!
Dat geldt voor jullie, maar ook voor ons als bureau. Ons aangepast aan de nieuwe realiteit, dat hebben wij zeker gedaan en met één doel: om jouw impactversneller te zijn, zodat jij al jouw mensen kunt onboarden, binden, boeien & bewegen rondom de koers van jouw organisatie!
De definitie van waanzin is iedere keer dezelfde acties ondernemen en telkens en andere resultaat verwachten! Je weet wel: net zoals die vlieg die naar buiten wil, maar telkens tegen hetzelfde raam aanvliegt. Als je met jouw organisatie andere resultaten wilt behalen dan de massa, dan zul je ook andere acties moeten ondernemen tijdens je ontwikkelreis. ‘Never follow the crowd’ noemen wij dat bij De M Factor.
Bij het kijken van de Spaanse Netflix Serie La Casa de Papel met nederlandse ondertiteling kreeg oprichter Jeff Kooijman het lumineuze idee om al zijn kennis van de afgelopen 25 jaar te gaan verfilmen en die hebben we direct Mflix Academy® genoemd.
Bekijk de trailer van Mflix Academy® hier.
Wat wij hebben gedaan, is de wereld van live-sessies & online leren op een unieke wijze samenbrengen. Ons ‘secret weapon’ is Mflix Academy®. Het is onze online schatkamer met de ‘look & feel’ van Netflix. Wat wij gebouwd hebben is beyond everything: althans dat is niet alleen wat wij vinden maar wat onze klanten ons teruggeven.
Mflix Academy® is 25 jaar expertise van De M Factor op het gebied van bouwen naar high performance teams, organisatie transformatie & groei: overzichtelijk gebundeld in tientallen exclusief high-end gefilmde Building Blocks. Inmiddels beschikken wij over meer dan 50 Building Blocks op het gebied van strategie-, team-, cultuur- en leiderschap ontwikkeling & communicatie. Allemaal in samenhang gebundeld, verrijkt én volledig geïntegreerd met filmfragmenten van andere grote inspirators. En om alles met naald en draad af te hechten voor jullie organisatie, is dit inclusief praktijkopdrachten, train the trainer materiaal en zelfs gevalideerde toetsing op operationeel, tactisch én strategisch niveau! Allemaal met één doel: zodat dat jij al deze unieke kennis van ons zo zelfstandig mogelijk met je team naar je eigen wereld kunt vertalen! Inmiddels is Mflix Academy® in drie talen beschikbaar: Nederlands, Engels & Duits en het aantal Building Blocks groeit per maand!
Hiermee is Mflix Academy® by far hét inspirerende geweten om uit te komen op de plek ‘where the magic happens’.
Uit ons onderzoek blijkt dat wij de eerste zijn in heel Europa met een online schatkamer van dit formaat. In eerste instantie vonden wij dat vreemd, maar toen we er later over nadachten ook weer niet. Het traditionele verdienmodel van consultants is namelijk om hun kennis te verkopen d.m.v. advies-, coach- en trainingssessies: uren schrijven dus.
En met deze nieuwe manier van denken ben je vooral bezig om jezelf als bureau naar de achtergrond te plaatsen en waar mogelijk ook nog eens overbodig te maken, oftewel: jouw eigen disruptieve markt veroorzaken! Onze eigen Raad van Advies stond ook niet echt op de banken te dansen van blijdschap bij dit zoveelste wilde idee van oprichter Jeff Kooijman. En bovendien waren er nog een kleine details: wij hadden de ballen verstand van filmen en niet geheel onbelangrijk, filmen is een tijdrovend proces en daarmee ontzettend kostbaar!
Maar de mantra van Jeff om niet te denken in schaarste maar in overvloed en dat een ‘probleem een nog niet georganiseerde oplossing is’, heeft uiteindelijk het enthousiasme bij het voltallige team aangewakkerd.
Als je erover nadenkt is het eigenlijk best grappig toch? Zo scherp als consultants hun klanten challengen om te professionaliseren en te vernieuwen, zo ‘old school’ zijn de meeste bureaus met hun consultants zelf nog bezig. Het merendeel van de consultants staat met hun flip-over en powerpoint als gereedschap nog traditioneel voor de groep vaak 50 procent of meer van de kostbare groepsessie-tijd te verstoken om kennis over te dragen!
Vaak storten trainers en consultants een hele emmer van informatie over mensen heen en dan moeten ze daar direct mee aan de slag. Dit staat haaks op diverse onderzoeken van neurowetenschappers, waaruit blijkt dat hersenen tijd en vooral ook herhaling nodig hebben om zaken te verwerken en e.e.a. te vertalen naar concreet ander gedrag. Het eerlijke verhaal is dat wij dat vroeger ook deden, maar het borrelde al een tijdje bij ons dat dit verre van ‘sustainable en dus niet meer van deze tijd is.
Bovendien zijn er ook opdrachtgevers die opereren vanuit meerdere landen, waarbij leerprogramma’s in meerdere talen wenselijk of zelfs noodzakelijk zijn. En niet geheel onbelangrijk: geregeld kwam het voor dat er allerlei extra ingelaste sessies nodig waren om de nieuwkomers te onboarden in de lopende ontwikkelreis omdat er een ‘leer- en taalachterstand’ ingehaald moest worden. Al dat soort sessies zijn met de inzet van Mflix Academy® overbodig geworden en scheelt dus bakken tijd én geld!
Gelukkig hebben wij raak geschoten met dit idee, want de reacties van opdrachtgevers en deelnemers zijn lovend. Los van het feit dat aan alles is het gedacht en dat het er ‘state of the art’ uitziet, komt dit vooral omdat er zeeën van tijd wordt bespaard: op deze wijze gaan de organisatieontwikkeltrajecten veel sneller én dieper!
Naast een korte herhaling van de thuis of in groepsgewijs bekeken Building Blocks, bestaan de overgebleven live-sessies voor 90 % uit interventies om de reeds gekeken content vooral toe te passen op jezelf en het team.
De enthousiaste en positieve reacties geven ons een extra boost, omdat wij de ambitie hebben om in onze branche de ‘gamechanger’ te zijn, waarbij organisaties met minimale inzet van dure consultants zo zelfstandig mogelijk hun ontwikkelreis afleggen. En die ambitie is aardig aan het lukken, omdat HR professionals en leidinggevenden met de inzet van Mflix Academy® steeds meer zelfstandig hun teams en zelfs de hele organisatie in beweging zetten.
Inmiddels draait De M Factor tientallen organisatieontwikkeltrajecten met Mflix Academy® als basis vertrekpunt. Samen met opdrachtgevers bepalen wij de gewenste ontwikkellijn van één of meerdere doelgroepen. Dat betekent dat de teams, vaak na een mini kick off, een op-maat-gesneden-Mflix kijkwijzer met diverse Building Blocks meekrijgen. Deze moeten dan, al dan niet met de bijbehorende opdrachten, in de periode voorafgaand aan de livesessie(s) bekeken worden.
Dit betreft een uitgekiende mix uit de 50 Building Blocks, variërend van ambitiebepaling, leidinggeven aan jezelf, winnaarsmentaliteit, teamontwikkeling, geweldloze communicatie, bouwen aan vertrouwen en inspirerend leiderschap.
Afhankelijk van de bedrijfspolicy en het opleidingsniveau gebeurt dat thuis of op het werk. Het spreekt voor zich dat je een groep operators uit een fabriek met fysiek zwaar werk dergelijke Building Blocks niet in hun eigen tijd thuis moet laten kijken. Geregeld komt het voor dat hiervoor speciaal ontwikkeltijd wordt geserveerd, waarbij in teamverband de Building Blocks op het grote scherm worden gekeken. En om het geheel af te maken en het maximale ‘Pathé-gevoel’ te creëren bij deze doelgroep, worden ze geregeld verwend met frisdrank, popcorn en m&m’s.
Voor een optimaal leereffect is de leidinggevende al dan niet ondersteund door HR aanwezig bij deze sessies. Zij zorgen dan voor de juiste inleiding en plaatsen de Building Blocks in de juiste context en waar nodig wordt de video op stil gezet om haakjes te slaan naar het team en of om de vinger op de zere plek te leggen.
Het mooie is dat zowel leidinggevenden, als HR in het dashboard exact kunnen zien wie er wel of niet gekeken heeft. Iemand aanprikken die nog moet kijken is vervolgens super easy met de mogelijkheden in de applicatie.
Gaaf voor ons én ook voor jullie organisatie, omdat wij hiermee toekomstbestendig bezig zijn. Het is een zeer duurzame aanpak die past bij deze tijd en niet geheel onbelangrijk: ook rekening heeft gehouden met de verschillen in leer- en denkniveau en daarmee met het leertempo van medewerkers.
En voor de budgethouders onder ons: het circus van organisatieontwikkeling wordt allemaal een stuk overzichtelijker & goedkoper op deze manier. Want laten we eerlijk zijn: live consultants inzetten is een kostbaar gegeven.
Dus we zetten onszelf bij voorkeur alleen in waar het écht iets toevoegt en dat bepalen wij uiteraard samen met jou. Wij zetten alleen nog die live-interventies in die écht nodig zijn en bovendien wordt de interval tussen de sessies groter omdat mensen in de tussentijd aan het ‘Mflix-ontwikkelinfuus’ liggen: zo krijgen de plantjes zogezegd periodiek géén emmer water meer, maar één keer per week of eens per twee weken een glas water in de vorm van één over meerdere Building Blocks.
Wij durven daarom met trots te zeggen dat De M Factor samen met Mflix Academy® een gamechanger is en Dé plek is waar live interventies & online leren samenkomen!
Zo is al onze kennis voor organisatieontwikkeling & persoonlijke groei toegankelijk voor alle lagen in jullie organisatie!
Hiermee stellen wij de kennis van De M Factor wereldwijd beschikbaar zodat iedereen, ook zonder de inzet van dure consultants, kan groeien en zijn of haar doelen kan realiseren op een effectieve en duurzame manier. Hiermee is de Mflix Academy® hét inspirerende geweten om uit te komen op de plek ‘where the magic happens’.
Oh ja, weet dat de content niet alleen maar gaat over organisatie ontwikkeling, maar ook over persoonlijke groei & levensgeluk. Dit is voor steeds meer medewerkers een hot topic. Jouw medewerkers faciliteren bij deze voor hen belangrijke thema’s draagt fundamenteel bij aan de belangrijke formule: happy people = happy klanten!
DROEFTOETERS, VENTIELTREKKERS EN BEDRIJFSHOOLIGANS OPGELET
Iedereen kan dus meedoen en wat ons betreft moet iedereen ook meedoen aan de expeditie. Als het aan ons ligt gaan eventuele droeftoeters, ventieltrekkers en in het ergste geval zelfs bedrijfshooligans de dans, met de inzet van Mflix Academy®, wat ons betreft niet ontspringen! En de reden is heel simpel: anders kun je nooit groeien naar high performance. De Building Blocks zijn inspirerend maar ook super confronterend en met name voor mensen die niet willen. Ons motto is: ongemotiveerde mensen bestaan niet, mensen zijn gemotiveerd om iets niet te doen!
Al vrij snel aan het begin van een traject doen wij een beroep op alle deelnemers m.b.t. het nemen van eigenlijk verantwoordelijkheid: bloemen van geluk moet je uiteindelijk zelf planten en we gaan mensen niet ‘tegen hun zin in’ gelukkig maken!
Dus eerlijk is eerlijk: niet iedereen is blij met de komst van Mflix Academy®. Maar goed: je kunt niet iedereen blij maken in je organisatie. Wel vinden wij dat het als organisatie je verantwoordelijkheid is om te kijken of je deze mensen vanuit inspiratie nog mee kunt krijgen en of ze, in het ergste geval, nog kunt reanimeren. En net zoals in het echte leven, willen sommige mensen door de ambulancedienst niet gereanimeerd worden en dat geldt ook voor sommige mensen in organisaties. Wij hebben inmiddels geleerd dat je niet van elk zuigtablet een bruistablet kunt maken.
Realiseer je daarom wel dat groeien naar high performance ook betekent dat je afscheid moet nemen van c-spelers, maar ons motto is daarbij wel dat iedereen een eerlijke kans moet krijgen. En soms gebeuren er nog steeds wonderen met deze doelgroep.
Geloof je ons niet? Dan bekijk je het toch lekker zelf! Serieus: we maken echt geen grap en je kunt het op twee manieren bekijken. Check een aantal reisverslagen die wij voor onze opdrachtgevers tijdens live-sessies hebben vastgelegd. Of check onze content op www.mflixacademy.com
Maar beelden zeggen meer dan duizend woorden dus check daarom even onze Mflix Academy®trailer. Ja Ja, we weten dat je druk bent en daarom is die trailer slechts maar 65 seconden!
En? Wat vind je ervan? Al onze kennis voor jouw gebundeld zodat jij als leidinggevende, al dan niet met ondersteuning van hr en ons zelf aan de bak kun: 24/7 leren & ontwikkelen dus en ook nog in meerdere talen! Een strak en hip verhaal waar je als HR professional of leidinggevence mee voor de dag kunt komen bij de directie.
We kunnen er veel over vertellen, maar het beste is om ons team en onze aanpak ‘live’ te ervaren. Dat kan op één van onze Mflix Experiencedagen op onze gave trainingslocatie Watervilla Inspire. Daar verwelkomen wij jou dan als VIP-gast. Als je liever 1 op 1 wilt sparren dan kan dat ook. Vraag dan een gratis sparringsgesprek aan met een van onze organisatieontwikkelaars.
Zo! Nu heb je uitvoerig kennisgemaakt met ons bureau, onze visie op groeien naar high perfomance en op organisatieontwikkeling ‘anno nu’ en hoe wij de wereld van live interventies en online leren laten samenkomen!
Hopelijk heb je mooie aanknopingspunten gevonden om voor jezelf de balans op te maken of wij een match hebben op de inhoud en aanpak. Als het goed is, is het je duidelijk geworden dat wij geen standaard bureau zijn: we doen namelijk niet klakkeloos wat je vraagt, maar wij doen wat nodig is om jouw tent succesvol te maken. En ‘ja-knikkers’ zijn er al genoeg: ja toch?
Maar het echte succes wordt bepaald of er ook een ‘klik’ is op relationeel niveau. Daarom kijk wij uit naar een persoonlijke ontmoeting waarin wij kwalitatief kennismaken met elkaar en ter plekke zullen sparren over jouw vraagstuk en onze mogelijke aanpak daarin. Wij geloven in ‘geven & krijgen’: dat als je oprecht en vanuit je hart geeft, je dat ergens in een bepaalde vorm weer terug krijgt. Daarom is het sparringsgesprek ‘on the house’.
Tot slot het volgende: je hoeft niet geweldig te beginnen, maar je moet wel beginnen om geweldig te worden!
Met inspirerende groet,
Het M Factor & Mflix Team!
Copyright De M Factor
Boek een sparringsgesprek en ontdek wat jouw organisatie nu nodig heeft om de koppositie te pakken en te behouden.
Je bericht is succesvol verzonden.