Noviflora – Strategieontwikkeling

logo

 

 

 

Noviflora, Honselersdijk
Het familiebedrijf Noviflora is de toonaangevende aanbieder van een breed en internationaal assortiment van kamer- en tuinplanten aan de Europese groothandel en retail. Daarnaast biedt Novifora haar klanten ondersteunende diensten zoals slimme bestelsystemen, efficiënte logistieke stromen en inspiratie over de laatste trends. Het bedrijf heeft totaal 150 medewerkers.

Opdracht omschrijving

  • Aanscherping van de missie, visie en strategie voor de komende jaren, gedragen door het MT.
  • Help ons bij het vaststellen van een ondersteunende cultuur die ons helpt onze ambities te realiseren.
  • Help ons bij het pragmatisch vertalen van de gekozen richting naar onze in- en verkoopafdeling waarbij het laden van de toegevoegde waarde strategie en professionele samenwerking centraal staat.
  • Ondersteun ons bij een inspirerende kick-off om al onze medewerkers aan te laten sluiten bij de gekozen richting om met passie voor planten en service onze belofte aan de klanten elke dag weer waar te maken.
  • Ondersteun ons bij de borging van de ingang gezette ontwikkeling waarbij wij zelf de regie houden.

Resultaten

  • Er is een aangescherpte en door MT gedragen missie, visie en strategie met daarbij een inspirerend en duidelijk gedragskompas BeFIKS welke is vertaald naar alle afdelingen in concreet dagelijks gedrag.
  • De samenwerking tussen de in- en verkoop afdeling is naar een hoger niveau getild.
  • De hele organisatie heeft aan inspirerende kick-offs deelgenomen waarna alle teams  praktisch aan de slag zijn gegaan met hun eigen verbeterpotentieel inclusief het gedragskompas BeFIKS.
  • De directie en het MT leiden en borgen de in gang gezette beweging met minimale ondersteuning van De M Factor (going concern).

De opdrachtgever aan het woord
“Het traject met De M Factor was inspirerend en uitdagend met als belangrijkste resultaat, dat de door het MT gedragen, aangescherpte missie en strategie van de onderneming tot in de onderste lagen van de organisatie en voor alle niveaus binnen de organisatie op een dusdanige unieke manier is gebracht dat dit een wezenlijke bedrage heeft geleverd aan verduidelijking van de richting en van het gewenste gedrag.”

Hendrico de Brabander, Financieel Directeur