Noviflora – Cultuur

logo

 

 

 

Noviflora, Honselersdijk
Het familiebedrijf Noviflora is de toonaangevende aanbieder van een breed en internationaal assortiment van kamer- en tuinplanten aan de Europese groothandel en retail. Daarnaast biedt Novifora haar klanten ondersteunende diensten zoals slimme bestelsystemen, efficiënte logistieke stromen en inspiratie over de laatste trends. Het bedrijf heeft totaal 150 medewerkers.

Opdracht omschrijving
* Zorg dat ons team van in- en verkopers op een hoger niveau komt en snapt wat Customer Intimacy-strategie precies inhoud.
* Help ons bij een verdere vertaling van onze gekozen Customer Intimacy-strategie naar ons team van in- en verkopers (60 medewerkers).
* Zorg dat de teams concrete business ideeën opleveren die vervolgens daadwerkelijk naar klanten toe vertaald kunnen worden.
* Help ons bij een volgende stap in de verbetering van de onderlinge samenwerking tussen in- en verkoopafdeling.
* Breng ons commercieel MT in stelling zodat zij de in gang gezette beweging zelfstandig kunnen voortzetten.

Resultaten
* Urgentie van gekozen strategie is helder.
* Nieuwe taal is geïntroduceerd.
* Medewerkers zijn zicht-, hoor- en voelbaar eigenaar van de gekozen richting.
* M.b.t. het laden van de Customer Intimacy-strategie hebben alle teams hun ideeën en plannen vertaald naar concrete acties richting klanten.
* Binnen en tussen de teams zijn er concrete ontwikkelafspraken gemaakt ter verbetering van de samenwerking.
* Commercieel MT heeft zicht gekregen op hun leiderschapsrol en er zijn concrete borgingsafspraken gemaakt.

De opdrachtgever aan het woord
“Door de samenwerking met De M Factor zijn we er in geslaagd om de Customer Intimacy-strategie in ons bedrijf begrepen en uitgevoerd te krijgen. In vier sessies met de commerciële afdelingen hebben we deze strategie opgedeeld in behap- en begrijpbare porties, welke uiteindelijk door de afdelingen zelf zijn vorm gegeven. De afdelingen hebben hun plannen tijdens een speciale bijeenkomst, onder leiding van De M Factor, aan de rest van de organisatie gepresenteerd.

Het uiteindelijke resultaat is dat er in de gehele organisatie meer begrip is voor elkaar, de behoeften van de klanten en de strategie van het bedrijf. De mensen nemen dit nu werkelijk mee in hun dagelijkse overwegingen bij de uitvoering van hun werkzaamheden.”

Xander den Reisen, Commercieel Directeur