Holiday Ice

holidayice

 

 

 

 

 

Holiday Ice

Holiday Ice is in de afgelopen 10 jaar uitgegroeid tot een zeer innovatieve ijsproducent van private label. Door een gemiddelde jaarlijkse groei van 20 % vinden inmiddels ruim 350 miljoen ijsjes hun weg naar ruim 20 landen binnen en buiten Europa. Door het actief inzetten van onze specifieke product & marktkennis realiseren we groeikansen voor onze klanten. Onze keuze voor een organisatie met een lage overhead en flexibele productielijnen zorgt voor concurrerende prijzen. Dit betekent voor onze klanten ‘value for money’.
Gemiddeld 160 medewerkers, met ruim 210 in het hoogseizoen

Opdracht omschrijving
Door de structurele groei neemt het aantal operators, technische en operationele medewerkers toe.

  • Ondersteun ons bij het professionaliseren van de samenwerking tussen:
    • de operators onderling
    • operators en technische dienst
    • afdeling bedrijfsbureau, Q&A en administratie
  • Help ons bij het creëren van een ondersteunende cultuur die onze interne en externe klantgerichtheid aanzienlijk verbetert.

Resultaten

  • Vergroting van saamhorigheid binnen de teams.
  • Vergroting van het persoonlijk leiderschap bij merendeel van de deelnemers.
  • Inspirerend gedragskompas SUPER waarbij momenten van de waarheid tussen de afdelingen onderling zijn afgestemd en het nieuwe passende gedrag is bepaald.
    • Samen – Bruggen bouwen i.p.v. muren
    • Uitstraling – Enthousiast, Schoon, Verzorgd, Opgeruimd.
    • Professioneel – Hoge kwaliteit, goed zijn in je vak, doe je taak volledig en goed.
    • Eigen Verantwoordelijkheid – Focus op cirkel van invloed, denk na, toon initiatief, houd het simpel.
    • Resultaatgericht – Los het op, maak het af, verspil niks en verdien jezelf terug.
  • Verbetering in de uitspreek-, afspraak- en aanspreekcultuur.

Opdrachtgever aan het woord
“Sinds 2005 werken wij samen met De M Factor om onze organisatie mee te laten groeien met onze ambitieuze doelstellingen. De M Factor heeft ons de afgelopen jaren enorm geholpen om onze teams verder vorm te geven en om deze optimaal samen te laten werken. Van 40 medewerkers toen, doorgroeien naar ruim 210 nu. Geen geringe prestatie.

De grote kracht van De M Factor is dat men de taal van onze mensen spreekt, luistert en ook op een constructieve manier mensen en teams de spiegel voorhoudt. Sinds kort geholpen door het gedragskompas SUPER. Want de laatste millimeters maken het verschil en dit verschil wil Holiday Ice maken en blijven maken.

De oneliner “Daar beginnen waar de ander is”, wordt meer dan waargemaakt. 

Inmiddels is De MFactor een vast onderdeel van ons jaarplan. Onze medewerkers vragen niet of, maar wanneer De M Factor is ingepland. Een schitterend voorbeeld van een gemotiveerd team, die vraagt naar het jaarlijkse portie vitamine M.”

Johan Postma, Managing Director
Holiday Ice BV