Flora Holland, Cultuurverandering

floraholland

 

Opdrachtgever

FLORA HOLLAND, Naaldwijk
‘s werelds grootste bloemenveiling
6 vestigingen, ca 4500 medewerkers
jaarlijkse omzet ruim € 4 miljard per jaar

Opdracht omschrijving

  • Ons doel:  Wij willen en moeten groeien naar EXCELLENTE DIENSTVERLENING
  • Onze vraag: Help ons bij de implementatie van de juiste cultuur

Resultaten

  • Urgentie is helder
  • Nieuwe taal is geïntroduceerd
  • Medewerkers zijn eigenaar en dragen bij aan realiseren ambitie
  • Klanten ervaren een proactieve organisatie die meedenkt, verrast en haar afspraken nakomt

De opdrachtgever aan het woord
De M Factor heeft FloraHolland in beweging gebracht. Veel dank daarvoor!
Timo Huges, (voormalig) CEO

Dank  voor de inspirerende rol die jullie hebben gehad in het BLOEItraject.
Zonder jullie hulp hadden we de ontwikkeling in 2011 nooit gemaakt.
Dimitri Markides, HR Directeur

Jullie enorm bedankt voor jullie betrokkenheid, vertrouwen, hulp hierbij en indringende adviezen/ feedback aan mij en managers om dit goed op te pakken. Heb er veel van geleerd…

…een paar grote opdrachtgevers gaven aan dat ze zien dat we betere oplossingen bieden en hen als opdrachtgever meer centraal stellen: positief dus.
Petronella Pietersma, projectleider

Meest kenmerkend aan de bijdrage tot het succes vanuit De M Factor is een aantal kwaliteiten en basiselementen ‘des-M Factor-s’, heb ik gemerkt. Zo wordt de setting zeer zorgvuldig opgebouwd, waardoor de meeste deelnemers bij aanvang van het programma verrast worden. De humor en de consistente rode draad maken het programma toegankelijk. De M Factor heb ik ervaren als een zeer hecht en gedisciplineerd team, waarvan wij onderdeel werden; zowel voor, tijdens als na de actieseminars.
Ina Tillema, Manager Logistiek Naaldwijk