Automatic Signal Rijsenhout – Strategie

asr

 

 

 

Automatic Signal Rijsenhout BV (ASR), Rijsenhout

ASR is ruim 55 jaar een autoriteit op het gebied van technische beveiligingsoplossingen voor werk- en woonomgeving. Door technische creativiteit, hoge kwaliteit en servicegerichtheid werd een prominente positie op de Nederlandse beveiligingsmarkt verworven en deze wordt nog steeds bekleed. Om aan de veranderende vraag uit de beveiligingsmarkt te blijven voldoen wil ASR zich in de breedste zin ontwikkelen.
Circa 80 medewerkers.

Opdracht omschrijving

  • Begeleid ons bij de herijking van onze strategie.
  • Inspireer ons MT om positief kritisch naar zichzelf te kijken en verstevig de onderlinge samenwerking.
  • Help en begeleid ons bij het praktisch doorvertalen van deze strategie naar onze medewerkers, zodat onze klanten daadwerkelijk gaan merken dat wij in beweging zijn.
  • Ondersteun ons bij een inspirerende kick off om al onze medewerkers aan te laten sluiten bij onze gekozen richting.
  • Ondersteun ons bij de borging van de ingang gezette beweging waarbij wij zelf de regie houden.
  • Help ons bij het ontwikkelen van de juiste leiderschapskwaliteiten voor ons MT en middenkader zodat wij onze ambities kunnen realiseren.

Resultaten

  • Aangescherpte en gedragen missie, visie en strategie op 2 A4-tjes.
  • Gedragkompas SAVE, dat is door vertaald naar alle afdelingen.

               5* Service
               Ambitieus
               Vakkundig
               Eigen verantwoordelijkheid

  • Zichtbare vergroting van de taakvolwassenheid en zelfstandigheid en eigenaarschap van team van leidinggevenden.

De opdrachtgever aan het woord
Door de verhelderende aanpak van De M Factor hebben wij als MT in korte tijd een haarscherpe (vernieuwde) visie en strategie tot stand gebracht. Vooral de compacte opzet daarvan maakte het uiterst gemakkelijk om “ons verhaal” middels een dynamische en interactieve Kick-off over te brengen op de organisatie. In de aansluitende periode is vervolgens onder begeleiding van De M Factor in wisselende groepen gewerkt aan de vertaling van ideeën naar daadwerkelijke realisatie. Daarbij is in sommige gevallen ook met een acteur getraind om zoveel mogelijk de werkelijkheid te benaderen. Dit traject heeft vele nieuwe inzichten gegeven, ook juist op persoonlijk vlak, waardoor zowel het bedrijf als ook de medewerkers meer en meer in hun kracht zijn komen te staan.”

Paul de Hont, Algemeen Directeur