Klantgerichtheid training

Klantgerichtheid training

Kijkt u hier voor de klantgerichtheid training

Klantgerichtheid training

Een bedrijf heeft natuurlijk te maken met externe klanten, maar ook de verschillende afdelingen kunnen fungeren als interne klantgroepen. Een groot misverstand is dat veel organisaties willen beginnen met de externe klant. Onze opvatting is dat de mate van interne klantgerichtheid uiteindelijk bepalend is voor de externe klanttevredenheid. Tijdens een klantgerichtheid training worden mensen bewust gemaakt van dit proces en geven wij deelnemers handvatten om klantgericht te werk te gaan. Hierbij wordt desgewenst ook het aspect kostenbewustzijn meegenomen. “Een hogere klanttevredenheid maar niet tegen elke prijs” is bij ons een belangrijk credo. Onze ervaring is dat organisaties vaak “dingen” doen waar de klant uiteindelijk niet op zit te wachten. Door middel van een klantgerichtheid training wordt de balans tussen investering, interne tevredenheid, externe tevredenheid en resultaat gevonden. Het aanreiken van praktische tools en vervolgens trainen van benodigde vaardigheden staan hierbij centraal.

Klantgerichtheid training door De M Factor

De M Factor is een training- en organisatieadviesbureau dat de afgelopen jaren verschillende specifieke expertises heeft opgebouwd. Klantgerichtheid training is hier een onderdeel van. Onze ervaren trainers zijn altijd bewust bezig met de menselijke factor, de belangrijkste reden hiervoor is dat wij mensen in beweging willen brengen. Veranderingen van bovenaf opleggen zorgt voor weerstand, door werknemers bewust bij veranderingsprocessen te betrekken raken ze vaak eerder en meer gemotiveerd. De klantgerichtheid training wordt door ons op een creatieve manier ontwikkeld en door de medewerkers te betrekken bij het klantverbeterproces is een hoge acceptatie voor de noodzakelijke veranderingen een feit. Ons vertrekpunt is dat managers kaders aangeven en medewerkers met behulp van ervaren adviseurs en trainers aan de slag gaan met ideeën, attitude, kennis en vaardigheden. Wij zijn van mening dat medewerkers zelf expert zijn op hun vakgebied en dat zij, mits op de juiste wijze aangemoedigd én geconfronteerd, tot ongekende prestaties kunnen komen.

Lees meer over de klantgerichtheid training